Sunday, May 17, 2009

adik oh adik ",

pas maghrib tadi aku ym ngan auni..
Dr. Izzati:busy konon
Dr. Izzati:bleh jalan lah weyh
ben_blossom2020:ye ah
ben_blossom2020:aku tgh balut hadiah utk ari guru asyrag lah
*ashraf(namer adik sndiri pun dia salah eja)
Dr. Izzati:bakal suamiku??
ben_blossom2020:galok
ben_blossom2020:ko pun bajek offline
Dr. Izzati:aku takut peminat serbulah
Dr. Izzati:wakakah!!
Dr. Izzati:ak nak gi kedai ni beli adiah untuk cikgu adik ak

adoyaiiiiiii!!!
bau aku teringat adik aku lom beli adiah untuk cikgu dorunk. Abeslah bising kang si Arrif tuh.

aku:Mama, blom beli hadiah untuk cikgu Arrif
mama:mama nak beli td ta sempat
*harap maaf ni bukan ym yer..ni direct conversation ",
aku:bia Ayong beli
mama:nak beli aper
aku:coklat cadbury oklah
mama:arrif gi ajak Adil
aku:Adil tidur dah
mama:amek dompet mama
aku:takper guner wet Ayong

Arrif ni kalu bab berjalan no1. Die yg over excited...
sepanjang perjalanan aku ke 7-11 mmg memenatkan. Aku ta ta pun kaki kiri aku sakit. Terenjut2 aku jalan. Arrif ni plak ta tau duduk diam.24 hours pot pet. Penat aku layan.

"Ayong2 kita nak beli apa ni?"ak tgh dgr mp4. Tak jelas dier cakap apa. Tepakselah bukak sebelah earphone aku.

"Coklat cadbury" malas aku nak layan.

"Ayong ni peganglah payung betul2.Adik kena ujan ni. Adik duk depanlah."

"takyah2..masuk tangan dalam poket Ayong"satu tangan pegang payung. Satu lg aku nak tuka lagu kat mp4.ngeee~~

Naik jejantas part paling aku benci.
"Ayong tadi ujan banyak, tetiber jer takder. Pelik kan??"

"Haah" haha, aper dah adik aku meraban malam2 ni.

"Ayong kat 7-11 ader macam2kan. Sumer ader."

"Mana ader. Ader jer yang takder" saje aku nak uji dia.

"Adik rasa cadbury takder kat 7-11"

"Ader punyer" ader ke takder erk..Btol gak adik aku ni.
"Kalau takder kiter g Jusco"

"Ah tak nak, kalau takder kita balik. Jusco jauh jalan. Ayong penat nih" taktiklah tuh nak g jusco. Bukan aku tak tau, Jusco banyak mainan.

"Ayong tau tak naper .........." last sekali aku decide tutup jer mp4 aku. Layan adik aku lg best. Sian dier cakap sorang2. Wakakah..

Sampai kat saner lagi pening. Sekejap nak slurpee. Dahtuh nak kit kat. Pastu vitagen. Pening aku.
Kat kaunter
Mak Cik : Ni barang akak erh?
Aku : yer saya.

Nilah masalah nyer. Aku g maner2 pun org panggil kak. Tua beno ke muka aku ni. Redho jelah.
Dah bayar, apa lagi chow ah.. Penat towl. Nak kena nai jejantas lagi.
Kali ni macam2 lagi Adik aku tanya. Part paling tak tahan.

Arrif:Ayong, lepas ni Arrif nak panggil Ayong kakaklah.
Aku:Panggillah.
Arrif:Sebab Aqil(sedara aku) panggil kakak dier camtuh. Kelakarlah..
*Ceyh, kecik2 dah ngutuk org..hehe
Aku:Dia panggil Kak Wan, Kak Ela, Kak Aisyah,Arrif panggil Ayong, Kak Yonglah..
*rasa janggal lark kalu dia panggil aku kakak..

Pastuh macam2 lagilah dia membebel. Aku ya ya kan jer. Bukan aper, aku sakit kaki plus penat. kalu aku tau aku tak gi tadi..

Sampai umah.....
Arrif:kenapa kita tak guna jalan ni ah? lagi cepat..patutlah jauh
Aku:Yelah tuh.

Di rumah....
Arrif:Tolong tulis kan. Tulisan Arrif burok..
Mama:Tulislah sendiri, cikgu lagi suka.
Aku:Jangan nak ngada2. Ni Ayong ajar.

Habis muka adik aku.. Masam mencuka. Aku pun satu. Buat muka serius jer.haha

Last sekali siap..Aku nak cari gam tampal kat cadbury ni, tapi takder. Esok aku carilah.

"Ayong" aku nak on9 ni. Ape lagilah Arrif ni.

"Coklat tuh tak cair ker? Arrif tekan ni, lembik dah"

"Saper suh tekan. Nak sangat simpan dalam peti ais, g simpan!" tak taulah naper aku bad mood. Sian adik aku.

Aku tak jadik on9, g depan ah.

"Mama, Arrif sakit perut."

"Ayong gi bawak adik berak. Bukak lampu tandas" arah mama.

"Arrif buka nak berak. Sakit kat sini jer" tunjuk adik di bahagian atas perut. Nape nagn adek aku ni. Nak mati ke. Jauh towl aku pikir. Nyesal marah2 dia.

"Ayong g amek minyak kelapa dalam bilik mama"

Aku pun sapulah kat perut adik aku ngan penuh lemah lembut. Sian. Ni kiranya sebagai balasan layanan buruk ku padanya. Aku pikir balik, budak kecik mmg macam tuh. Suka tanya macam2.. Tak cukup sekali, berkali2... Masa ni jelah aku berpeluang bermesra ngan adik bongsuku. Nanti dia dah besar mesti aku rindu saat manis ngn dia. Aku rasa nak nangis. Nanti adik aku dah besar, kerja, than kawen. Tak mungkin kami akan semesra ini. Aku betol2 sayang adik2 aku. Kadang2 aku tengking bukan benci tapi sayang. Kalu tak sayang dah lamer aku anta korunk umah kebajikan.Hehe

Macam tulah mak ayah kita..
Aku teringat masa sorang pak cik ni borak ngan aku.
Pak Cik:Mana lah anak pak cik ni. Tak turun2 lagi.
Aku:Pak Cik kerja sampai bila semalam
Pak Cik:pagi ni baru balik. Tulah . Siang malam kerja cari duit untuk besarkan anak. Bila anak melawan tu jadi marah.

Jadi marah bukan tanda marah. Marah tanda sayang",

mama n arrif






9 comments:

Wal said...

kahkahkah mood melankolik dirosakkan oleh bold merah AKAK...

auni izzati said...

haha aku salah eja eeh?
siud je.
aku pun selalu je bengang ngan adik aku lagi lagi bile nak ajar math, tau taulah aku ni org paling penyabar dlm dunia. menangis nangis haa amik kau.

cik bulan said...

aku suke part makcik pggl ko kakak hahahaah

btol3 ape ko cakap..budak2 mmg sume ade baju ben10 ae?best ke katun tuh??aduyyy

F a r i z z a i d I said...

hurm
waktuh hari guru
sebok beli hadiah..

tapi waktu hari ibu
tak pulak...

*aku lahh

humbleServant said...

syawal : kuang asam nyer syawal !!

auni : haha.. mmg ah, aku pun sama. Sianlah pada mereka2 yg ditakdirkan mendapat kita sbgi anak sulong.wakakah...

moon : apelah nasib. Best ah ben 10, cube ko try tgk citer dier.Kalu ade size aku, aku pun beli..hehe

fariz zaidi : aku dua2 pun ak tak beli hadiah, aku wish jer..hehe

sarah_liyana said...

hehe..

Mak Cik : Ni barang akak erh?
Aku : yer saya.

sian ko..
mne de ko tua..
juz nmpk MaTANG jer...
huhu~

bgus r ko..
layan adek ko..
ariff tu dah la comel..
kalo aku, aku akan layan die smpei aku bosan..
haarrr~

humbleServant said...

sarah : thanks sbb mengasihani aku...dah dari dulu mmg gitu, smua panggil aku kak..haha
kalu ko kat tempat aku takdernyer ko layan adik aku..hehe

shikin said...

aku baca nak tergelak je..hahahhahaha...gelak lagi..nnt kua ngn ko aku nk gelak lagi....*bahanbahan*

humbleServant said...

shikin : ko kalau bab membahan aku no 1..nanti ko shikin, aku aklahkan tyme men bowling..haha