Tirai baru

sehari bersamanya seperti satu tirai baru
tirai2 yg tak pernah terbuka
kalau terbuka pun meninggalkan luka yg dalam
aku cuma tahu
panggilannya
umurnya
dan dia perokok tegar
dot....
itu sahaja
namun gayanya
tutur katanya
berlegar2 dalam ruangan imaginasiku
semakin hari
bayangannya
semakin pudar
dan
dia semakin hilang
yang tinggal
hanya jejak wajahnya
.
.
.
dan aku takut
takut kehilangan
jejak-jejak itu
dan saat ini
alunan bendera putih
memukul-mukul benak hatiku
.
.
aku bukan A. Samad Said
mampu memukau hanya dgn kata-kata
bukan Rabiatul Adawiyah
yg mampu mencintai Allah lebih daripada
manusia
.
.
.
akan tetapi
akulah ciptaan yg lemah itu
tak bisa menolak dugaan-dugaan ini
biarlah manusia membuat telahan
aku jahat
mahupun jahil
aku tetap aku

Comments

Unknown said…
aku tak paham doe.hehehe,

nanti kite skype lagi eh syg :)

Popular Posts