Monday, December 14, 2009

If we're in Tiger Woods' shoes

Di kala ana mendapat berita buruk yg menimpa Tiger Woods
syahdunya hati kerana tidak pernah menyangka
bintang tersohor itu berkelakuan demikian
tapi
pernah tak kita bayangkan
kalau kita diletakkan dalam dugaan yg melanda Tiger Woods
nescaya
mampukah kita menanggungnya, Wallahualam~


mmg benar Tiger Woods bukan Islam
tapi itu bukan bermakna kita tidak perlu bersifat kemanusiaan
setiap manusia ada masa lampau , masa gelap , masa jahiliah
begitu juga dengan setiap insan yg bergelar manusia
yg berlalu takkan kembali
ygpergi takkan datang kembali
apa yg ada
jalan di hadapan
dan ingatlah
sifat Allah berlainan dengan sifat manusia
setinggi mana pun dosa kita
keampunannya insyaAllah bersama kita
tetapi hanya dengan satu syarat
pohonlah keampunannya , bertaubatlah , dan berazam untuk meninggilkannya

dan tinggalkan kemungkaran yg telah dilakukan

...

...
Semua orang di antara kalian pasti pernah melakukan dosa
dan

sebaik-baik orang melakukan dosa adalah mereka yang mahu

BERTAUBAT
...
...



"Allah Taabaraka wa Ta'ala berfirman , " Wahai anak Adam, selama kalian mahu memohon dan mengharapkan (ampunanku) tentu akan aku ampuni semua dosa-dosa kalian dan Aku tidak peduli (meskipun dosa kalian banyak) . Wahai anak Adam, sekalipun dosa-dosa kalian menupuk setinggi langit , kemudian kalian memohon ampunanku, tentu akan aku ampuni dosa kalian dan tidak Aku pedulikan (meskipun dosa kalian kerjakan itu dosa besar) . Wahai anak Adam, sekiranya kalian datang kepadaku dengan dosa sepenuh bumi, kemudian kalian mati dengan tidak meyekutukan Aku dengan apa pun ,

Aku akan memberikan ampunan sepenuh isi bumi kepada kalian"


...



Kedua-dua hadith di atas (maaf ana lupa nak simpan sanad dia)
menceritakan kepada kita betapa pemaafnya Allah

tak cukup dengan itu

Dia tak pernah memperdulikan betapa tinggi dosa kita sekalipun

jika hambanya bertaubat dan memohon kemaafan kepadaNya

...

...


Maka dengan sebab itu

timbul rasa simpati dalam hati ana

mengenangkan dugaan yg menimpa beliau

mmg benar dia yg bersalah

...

...

...

tapi di dalam blognya

beliau dgn insaf dan kesalnya memohon kemaafan kepada org ramai dan kepada isterinya

dan kepada tabloid

henti2 kanlah menguar-uarkan keaibannya

kerana itulah sifat yg terkutuk

...

...

...

tambah membebankan beliau apabila

sebuah syarikat perfileman mahu menerbitkan sebuah filem

yang mengisahkan kecurangan Tiger Woods

bukanlah tujuan ana mencoret untuk menegakkan kesalahannya

tapi supaya kita ummat Islam mengambil pengajaran atas apa yg berlaku

...

...

...


Tiger Woods seharusnya berfikir sebelum melakukan sesuatu

tambahan dalam agamanya sendiri, mengharamkan beliau daripada melakukan perhubungan terkutuk ini

jika dia seorang yg berpegangan agama

maka tidak mungkin ini akan berlaku

...

...

...

namun,

perkara yg sudah lepas akan tetap berlalu

berhentilah kita mengutuknya

menghinanya mahupun mencacinya

cuba kita letakkan diri kita pada tempatnya

...

....

....


Oleh sebab itu

JAUHILAH ZINA

JAUHILAH ZINA

JAUHILAH ZINA



4 comments:

...zUlaIkHA... said...

salam deq...

masyaAllah...hebat adik akak ni dalam menyusun kata-katanya!

crazerx said...

salamullahi'alaik wrt..

kaifa haluk ya ukhti?

ana rindu dgn enti~~.. hak3x..

sbenarnye ana xtau apa yg jdi ngan tiger woods tu..

oh ya.. sedaplagu kembara ilmu tu.. hehe...

nway, jz want to share with you mynew blog..

http://crazerx-ism.blogspot.com

[warning!! blog ana 99% melaghokan.. hehe]

Auni Passuello said...

sian dia anak pun tak beso lagi :( isk isk. tp aku tetap minat dia !

humbleServant said...

kak zulaikha : albhamdulilla, yg baik dtg dariNya

ummu : alhamdulillah, baik2 shj..
insyaAllah ana link kan nanti
takder maknenyer lagho..kita manusia takleh elak.kurangkan insyaAllah

auni : haha, aku pun respek dia atas kehebatannya. dia ader anak ker..tak sangka, semoga semua org ternama cam dia amek pengajaran..mudah2han.
biler balik uitm???