Wednesday, September 23, 2009

lusa balik kmb!!

oh man!!
kerja banyak nak mati
tapi tak siap2 lagi
.
.
.
ustaz shiham nih pun
kasi tajuk folio mmg 'senang'
Teknik Mudah Belajar Bahasa
apakah perkaitannya dgn agama islam
lu pikirlah sendiri
agaknya itu ayat yg ustaz pikirkan
hehe
.
.
.
tak boleh nak salahkan sesaper
aku jugak yg mengundang maut
kerja melambak
tapi dok sibok mentadabbur Fesbuk
ya Allah jauhkan aku dari kelalaian ini
.
.
setiap kali solat
aku selalu baca surah al-asr
sebab nak ingatkan betapa alpanya diri ini
Allah dah bagi AKAL
tapi
aku masih tewas dengan NAFSU
.
.
.
bangkit izzati
bangkitlah wahai orang yg masih berselimut
tyme2 nih teringat kat nasihat ust rozaidi
atau feymes ngn gelaran USJ
[mf ustaz ",]
kata beliau,
Allah telah bersumpah dengan masa
bukan boleh main2
Allah bersumpah dengan masa
sesungguhnya manusia itu lalai
kecuali org yg beriman dan beramal soleh
dan
yg berpesan2 kpd kesabaran
dan
yang berpesan2 kepada kebenaran
.
.
.
buat apa aku nak fikir jauh
sedangkan ayar tuh diturunkan bukan untuk umat terdahulu sahaja
malahan ayat tadi
mmg betul2 terkena tepat pada batang hidungku
dan adalah suatu yg tidak mustahil
jika Allah menurunkan ayat itu
khas untuk menegur diriku yg alpa ini
.
.
.
ok enough
back 2 work
lusa nak balik kmb
teringat kata kak alaq
awak belum rasa keindahan sem 3
[keindahan tuh saya yg tambah..haha]
.
..
..
mmg benar sifat malas itu qadar Allah
tapi ia boleh berubah
.
.
FUTURE IS CHANGING

4 comments:

A. Passuello said...

aku baru baca blog ko, baru lah bergerak skit blog ko aku nengok.

aik, aku tak nampak ko dalam fesbuk un.

humbleServant said...

auni : malas nak hupdate,1 post dah makan sejam lebih.haha

dululah b4 raya, ni lepas raya,misi menjauhi fesbuk.hoho

*adibalala; said...

AKU SYG KAU LA IZZATI.
KAU MMG KENE KETUK KEPALA AKU SELALU.
IGT KAN AKU.
TOLONG LA.
haishhh.
aku pun dah byk lalai ni.
teruk betul.

humbleServant said...

adib : selalai-lalai ko,lalai lagi aku..haha