Ya Allah ; aku tak larat dah

Ya Allah..aku tahu ini ujian dariMU namun,
aku dah tak tahan
sakit betul urat di belakang badanku
menyukarkan pelbagai urusan yg melibatkan proses duduk
...
..
mungkin ini pengajranMu bagiku
hargai badan yg sihat
akan ku sambut salam perjuangan dariMu ya Rabbku
Ya Allah
maghrib tadi aku lengahkan sebentar perjalanan ku ke rumahmu
dek kerana lambat yg sebentar
aku tidak dizinkanMu untuk berjemaan bersama mereka
kerana surau blog yg begitu padat dengan manusia
aku terkejut
mengapa tiba2 ramai yg hatinya ditarik oleh Allah untuk berjemaah di surau
mungkin ingin aku segera dan berlumba untuk memenangi hatinya
...
...
Ya Allah
hampir2 sahaja aku menangis Ya Allah
kerana dugaan2 kecil
yg kau kurniakan pd aku
namun tak mampu aku tanggung
kerana aku tidak menggunakan sepenuhnya masa mu
kesakitan badanku di bhgn belikat di tambah pula
tekanan assignment yg menggunung
benar2 menguji
ingin saja air mataku mengalir deras
...
saaat itu
tiada siapa dapat menolongku
melainkan engkau Ya Tuhanku
melainkan engkau penciptaku
melainkan engkau pemilik masa
MELAINKAN ENGKAU PEMILIK KAMI SEMUA
....
AKU tak tahu nak luahkan kepada siapa ya Allah
di ketika ini pasti semua sibuk menyelesaikan urusan masing2
bila Mama ku kembali padamu kelak
kepada siapa boleh aku bergantung
pabila ayah kembali di sisimu
adakah aku benar2 akan berharap padamu
dan baru ketika ini aku mencarimu
biarlah panjang aku menaip di sini
tidak ada yg mengerti
bantulah aku
Ya Alamin

Comments

Popular Posts