''anak2 ku''

dulu saat pertama kita bertemu, kau anak2 yg 'suci' dalam pandangan mataku,
kau ibarat kain putih yg masih belum dicemari,

pun dicemari kau mungkin tidak menyedarinya, kerana kau tidak tahu
pun aku yg serba lemah ini, aku cuba mentuntun mu,
aku tidak sempurna, tapi aku cuba apa yg aku mampu,

kini kau sudah menjejak usia dewasamu,
kata-katamu jelas, benar, dan kau membesar dgn baiknya,
aku melihat perubahanmu, aku tidak sangka kerana aku ingat saat pertama aku menghulurkan tangan padamu
kau tampak berbeza, dari saat pertama dulu
aku bersyukur,  dan banyak yg perlu aku belajar dari mu

tapi semenjak dua menjak ini, saat aku meng'take over' usrahmu,
kau kelihatan lain, sugul tidak berdaya.
aku faham perasaan, emosi dan dalaman mu,
kerana aku tahu aku juga sepertimu,
dan aku faham kesakitan yg kau alami..

tapi bangkitlah adikku,
perangilah perasaan itu,
kerana ia memakan dirimu,
sedikit demi sedikit tanpa kau sedari..

mungkin tanpa kau sedari perasaan itu menjadi tarikan jahiliyahmu,
lepaskan pelukannya, tarikannya,
maka kau akan bebas...

kerana perasaan itu tidak akan kekal,
segala yg selain Allah akan binasa,
jadi berkorbanlah demi Allah, kerana dia tidak akan binasa,

kerana jika kau mengharap manusia, manusia tidak akan kekal selamanya..

allhualam..

Comments

Popular Posts