Tuesday, October 20, 2009

hilang fon

aku tahu itu salah aku
aku tak sepatutnya tinggalkan fon baru aku tuh kat class
ingtakan ada harapan nak jumpa balik
tapi
hampeh~~
itulah dugaan...
.
.
.
kelmarin aku jugak yg doakan kat Allah
berikan aku dugaan
hah!!
kan dah dapat
.
.
tyme pas solat maghrib
aku rasa nak nangis bila teringat fon aku tuh
tuh bau ilang fon
harta dunia
macam mana pulak kalau kita hilang mak ayah
yg mana
kita pasti akan kehilangan mereka suatu hari nanti
cuma
kita tak tahu bila waktu,masa dan tempat
.
.
.
dah tuh
kawan aku cakap
nauzubillah
dia kata tak boleh trima kalau mak ayah meninggal
.
.
saudaraku
kullu nafsin zaikotul maut
setiap yg bernyawa pasti akan merasa maut
nabi yg jauh lagi mulia pada kita pun merasakan maut
inikan kita
.
.
.
analoginya mudah
bandingkanlah harta dunia dan akhirat
yg mana lebih kita hargai
.
.
.p/s=sedih sebab pasnih tak leh tayang dah fon 'mahal'
doakan aku erk",

5 comments:

ikhwana syuhada said...

sabar..sabar... yea.. kita geng la izati xderm phone mahal... (uwaaaa)

Auni Passuello said...

ye ke henfon mahal ko hlang? habis skrg gune fon yang mahal dulu ke?

humbleServant said...

ikhwana : hehe..fon yg ilang tuh pun murah jer",

auni : ceh! perli nampak.syukur dah jumpa

amaL ^-^ said...

kehilangan ayah..
mmg sgt memedihkn..
syukur Allah masih menguatkn smgt aku..

jus nk btaw..
appreciate ur luv one
while u stl can my dear..

humbleServant said...

amal ; tenkiu amal..aku harap bila sampai saat aku nanti..aku tabah cam ko