Tuesday, November 16, 2010

jahiliyah yg menghimpit diri

Today
assalammualaikum
zati..
apa khabar iman awak hari ini?? bhgia tak??
alhamdulillah
tak jugak
balik umah nih tak menentu
makin bayak gula getah melekat di kaki
ahh jahiliyah mengejarku
akak camner di sana?
huhu..alhamdulillah...
jahiliah mengejar awak ke? atau terperangkap dengan helah jahiliah?
erm..............
(soalan memerangkap nih)
hehe
betultuh
sy tahu jer jahiliyah
tp masih nak berselumag dengan lumut kotor
huhu..cam ayat syed qutb..fuhh...
allah hai
semua yg join tabiyah mesti hafal ayat nih
hehe
puasa tak hari nih?
camner korbn di sana?
ade sponsr?
bukan sekadar hafal je..malah menghadamkan dan mengamalkan....esok ktrng raye....ader solat2..makan2...huuhu
baynak nyer huhu..
insyaAllah sy hadamkan
nih tengah buat aper?
tgh dok usha2 status kawan2 kat fb
proses mentajmik
kawan2
subhanallah
bagus2!!!
semoga virus semnagat akak sampai ke desktop sy
haha....kalo boleh akak nak jumpe korunk..huhu ader bnyk benda akak nak share <3
tak sabar nak tgk korunk akan bertebaran menjulang dakwah ni selepas habis IB..insyaAllah..<3
insyaAllah
eikh skunk kmb tgh cuti ke?
\moga allah jadikan saya dan sahabat dalam barisan2 kukuh dalam menjulang Islam
haah
izzati ader kat umah ye?
sampai ahad nih
haah
hehe
tuhlah dihimpit jahiliyah
owh..ye ..ke..huhu
huhu lagi..
doakan saya
izzati..awak kena lagi bijak utk lawan strategi jahiliah..
yeer
dier tak boleh duduk dan berlawan dalam hati je..tapi kena ader actions...!!
mujahadah..rasai kesusahan melawan jahiliah tuh..
allahuakbar
terima ksih kak
sy dah mula bersemangat
peringatan ini yg sy rindukan di kala tidak berada dalam kalangan mereka yg sentiasa ingat mengingatkan
syukrna
kak
izzati kena bersedia utk satu hari berjauhan di kalangan mereka yang boleh mengingatkn kita....pada masa itu, hanya iman kita yang boleh menguatkan kita andai kita sudah jauh dari semua orng yang membawa dakwah ni
cube bygkan kalo izzati dok sorng2 kat eire tuh, then ramai plak ke uk..hah..kan dah susah...
tu sebb dari sekarang Allah bagi bnyk jahiliah2 tuh kat izzati, utk izzati terus kuat melwan
insyaAllah
so that, izzati mampu utk berdiri utk diri sendir dan orang lain juga
sy kene kuat
ok kak jihah
sy nak gi siapkan homework yg menggunung tinggia
jazakillah
terima kasih ats peringatan
salam
(berdiri utk diri sendiri dan org lain adalah salah satu ciri penting seorang rijal..huhuk)..baiklah izzati...kalo ader masa akak nak skype ngn korunk
huhuk..k...jaga diri..jaga iman..k..
salam

Alhamdulillah masih ada lagi insan nun jauh di Ireland yg nak mengingtkan diri ini yang makin lena dibawa arus jahiliyah.. hamba lemah yg makin lena dengan nikmat dunia yg nikmat nya sekejap cuma..

ana harap kita sama 2 dapat ambil ibrar ( pengajaran ) daripada perbualan antara dua orang hamba Allah di atas

kadangkala diri ini merasa bosan dengan amal ibadahnya yg kecil nilainya di sisi Tuhan, tapi Tuhan sedikit pun tidak pernah menjadi bosan kerana amalan hambanya dan

Allah menyukai hamba yg mahu memperbaki amalannya.. iNSYAllah.. ayuh kita berjihad menentang jahiliyah dan merasai nikmatnya!!