Thursday, September 24, 2009

yeah!!

come on
folio dah 50 % siap
moh kita habiskan",
.
.
kepada engkaulah kami sembah dan kepada engkaulah kami minta pertolongan

Wednesday, September 23, 2009

lusa balik kmb!!

oh man!!
kerja banyak nak mati
tapi tak siap2 lagi
.
.
.
ustaz shiham nih pun
kasi tajuk folio mmg 'senang'
Teknik Mudah Belajar Bahasa
apakah perkaitannya dgn agama islam
lu pikirlah sendiri
agaknya itu ayat yg ustaz pikirkan
hehe
.
.
.
tak boleh nak salahkan sesaper
aku jugak yg mengundang maut
kerja melambak
tapi dok sibok mentadabbur Fesbuk
ya Allah jauhkan aku dari kelalaian ini
.
.
setiap kali solat
aku selalu baca surah al-asr
sebab nak ingatkan betapa alpanya diri ini
Allah dah bagi AKAL
tapi
aku masih tewas dengan NAFSU
.
.
.
bangkit izzati
bangkitlah wahai orang yg masih berselimut
tyme2 nih teringat kat nasihat ust rozaidi
atau feymes ngn gelaran USJ
[mf ustaz ",]
kata beliau,
Allah telah bersumpah dengan masa
bukan boleh main2
Allah bersumpah dengan masa
sesungguhnya manusia itu lalai
kecuali org yg beriman dan beramal soleh
dan
yg berpesan2 kpd kesabaran
dan
yang berpesan2 kepada kebenaran
.
.
.
buat apa aku nak fikir jauh
sedangkan ayar tuh diturunkan bukan untuk umat terdahulu sahaja
malahan ayat tadi
mmg betul2 terkena tepat pada batang hidungku
dan adalah suatu yg tidak mustahil
jika Allah menurunkan ayat itu
khas untuk menegur diriku yg alpa ini
.
.
.
ok enough
back 2 work
lusa nak balik kmb
teringat kata kak alaq
awak belum rasa keindahan sem 3
[keindahan tuh saya yg tambah..haha]
.
..
..
mmg benar sifat malas itu qadar Allah
tapi ia boleh berubah
.
.
FUTURE IS CHANGING

perkara pelik

Doktor : Melalui ujian darah adik, adik disyaki menghidap hepatitis c.
Aku : [Angguk dengan muka serius,macam aku paham hepatitus tuh aper]
Doktor : Adik jangan bimbang, kadang2 ujian ni tersilap.
Aku : [Tersenyum pahit, hepatitis boleh sebabkan scholar mara ditarik balik,aduh]
Doktor : Ada tak pernah berkongsi jarum ker, pemindahan darah ker,ada accident waktu kecik?
Aku : [Huh??? Muka sikit punya baik..Kongsi jarum.haha] Tak pernah.
Doktor : Bukan apa, saya terpaksa tanya, ni prosedurnya., Datang lagi 2 bulan untuk ambik keputusan darah. Nurse ambikkan darah dia.
Aku : [Ok, ambik darah lagi,arghhhhhhhhhh]
aku disyaki ada hepatitis c
teori nyer mudah bagaimana aku yg muka sikit punya baik nih
disyaki penyakit penyebab maut
beberapa bulan lepas
dalam bulan 7
aku menderma darah di kmb
[kolej mara banting, kolej kesayanganku,hehe]
dan 3 bulan kemudian[bulan ni lah]
aku diminta ke hospital berkenaan
dalam surat tuh tulis
Kepada Puan [ceh,aku blom nikah pun]Nur Izzati Binti Mazlan
Puan dinasihatkan agar tidak menderma darah dimana-mana hospital
dan diminta untuk menghadiri sesi kaunseling di hospital Tungku Ampuan Rahimah
untuk pemeriksaan selanjut.
.
.
ok
aku hanya disyaki
mungkin yer mungkin tak
ada hikmah dariNya, insyaAllah
sebab setiap apa yang berlaku
pasti diiringi sebab musabab dari Allah
dan
pengetahuanNya melebihi segala isi langit dan bumi dan tak terhitung
.
.
yang pelik nya
aku harap aku +ve hepatitis c
sebab nyer
biler kita ada penyakit kronik
kita mula sedar yg usia kita mungkin tak panjang
dan kita lebih berwaspada dari manusia lain
nabi pernah bersabda
manusia yang paling bijak ialah manusia yg paling banyak mengingati mati
.
.
maksudnya
bukan setakat ingat
malahan bersedia untuk menghadapinya
.
.
cuba kita tanya diri kita balik
kita tahu bila tarikh kita lahir
tapi
kita tak tahu bila tarikh kita mati
kita tahu countdown exam dan mempersiapkan diri dengan stadi sungguh sampai lewat malam untuk menghadapinya
tapi
kita tak tahu countdown kita mati dan sikit pun tak bersedia
kita tahu dunia ni sementara
tapi
kita tak sedar kita buat dunia macamlah kekal selamanya
kita tahu maut tak kenal usia
tapi
kita rasa kita mati tua agaknya
kita sibuk nasihat sana sini
tapi
kadan kala kita lupa nak tarbiyah nafsu sendiri
.
.
.
perlian kepada diri sendiri...
doakanlah yang terbaik
mudah2han

Monday, September 14, 2009

handphone baru

aha
nih lah fon baru aku
aku tahu tak secanggih mana

.

tapi ok lah








ni plak dari sudut pandangn blakang
mmg saling tak tumpahlah rupa dia



tapi
maafkan aku
aku terpaksa meninggalkan ko
wahai fon lama
dah ah speaker asyik rosak
tension kawan2 kol
plus hang takder memory
haha
gudbyE

BYE FON LAMA",

Monday, September 7, 2009

debat anjuran gncc

insyAllah
pada pagi ini
selaku third speaker
akan berentap
.
.
usulnya nampak simple
tapi complicated tol
CINTA REMAJA PEMANGKIN KEJAYAAN
oh man!!
dahlah seumur hidup aku ini kali ke2 aku berbahas
bukan cam Nasron ngn Piqah
mmg dah selalu bahas
.
.
takper2
aku akan buat yg terbaik
semoga pada pagi ini
lidahku lancar
pemikiranku tajam
untuk membidas hujah2 mereka
.
.
.
btw
nih ak nak tunjuk idola aku
giler power ah style dia bahas
respect ah
ntah baper umo dier skang